
Categorieën: Bernice Crijns, Beschouwend, Interview, kM 113, Onderzoek, en Restauratie
Tags: Peter Dijkman
Ruim vijftig jaar geleden is het unieke beschilderde houten tongewelf in de Grote Kerk van Naarden uitvoerig gerestaureerd. Een klus die dertien jaar in beslag nam, van 1965 tot 1978. De tijd is nu aangebroken om de schildering op conditie te monitoren. Om meer te weten te komen over uitgevoerde werkzaamheden zochten we drie restauratoren op die destijds bij de restauratie betrokken waren: Vishwa Mehra, Peter Dijkman en Willem Haakma Wagenaar.

Lees dit artikel in kM 113 over printmaking.
kM is een magazine met materiaaltechnische informatie over beeldende kunst en vormgeving.

Bernice Crijns
Bernice Crijns werkt bij de Rijksdienst voor het Cultureel Erfgoed als specialist Kleur en Schilderingen en is opgeleid als architectuurhistoricus, sierschilder en onderzoeker-restaurator van schilderijen en beschilderde objecten in Historische Binnenruimten.