Categorieën: Beschouwend, Chris Reinewald, Conservering, Informatief, Interview, kM 117, Krijt, Restauratie, en Verf
Tags: Keith Haring
Als New Yorkse street-artist maakte Keith Haring (1958-1990) bliksemsnel zijn illegale witkrijttekeningen in de subway: voordat de politie arriveerde. Ook zijn latere monumentale wandschilderingen beschouwde hij als ‘actie in de openbare ruimte’ om hier-en-nu contact te leggen met mensen. Niet om er de eeuwigheid mee te trotseren. Desalniettemin werden in Nederland drie (semi-) openbare kunstwerken van Haring uit 1986 onconventioneel maar respectvol gerestaureerd. De officiële presentatie van zijn gigantische wandschildering op het Markthalterrein, volgt later dit jaar.
Foto: Merlijn Doomernik
Lees dit artikel in kM 117 over de huid van kunstwerken.
kM is een magazine met materiaaltechnische informatie over beeldende kunst en vormgeving.
Chris Reinewald
Chris Reinewald (1955) schrijft in blad, boek en op sites over toegepaste kunst en design, www.chrisreinewald.nl en op de Facebook-site Alleroogen. Eerder was hij hoofdredacteur van Museumvisie en ITEMS. In zijn vrije tijd gaat hij graag naar concerten in het BIM-huis of Muziekgebouw aan ’t IJ.