![](https://kunstenaarsmateriaal.nl/wp-content/uploads/2019/10/Rijksmuseum-archives.jpg)
Categorieën: Emilie Froment, kM 111, Onderzoek, Restauratie, en Schilderen
Tags: Rembrandt
Was-hars bedoekingen hebben het oppervlaktebeeld van zeventiende-eeuwse Nederlandse schilderijen veranderd. Reeds vroeg in de geschiedenis van het was-hars bedoeken waren er aanwijzingen voor ongewenste gevolgen, met name kleurverandering. In het proefschrift van Emilie Froment staat de kleurverandering van de gronderingen van zeventiende-eeuwse Nederlandse schilderijen op doek centraal.
![](https://kunstenaarsmateriaal.nl/wp-content/uploads/2019/10/Cover-kM-111-724x1024.jpg)
Lees dit artikel in kM 111 over Rembrandt.
kM is een magazine met materiaaltechnische informatie over beeldende kunst en vormgeving.
![](https://kunstenaarsmateriaal.nl/wp-content/uploads/2020/12/Emilie-Froment-100x100.jpg)
Emilie Froment
Dr. Emilie Froment studeerde kunstgeschiedenis en conservering van schilderijen aan de Universiteit van Parijs, met stages in het Guggenheim Museum, het Louvre en het Stedelijk Museum Amsterdam.